2009

  • Lohmann, Martin (2009): What Makes a Person a Potential Tourist and a Region a Potential Tourism Destination? – Prerequisites for Demand and Destinations and Their Relevance for Destination Brand Management In: Dioko, Leonardo A.N. & Li, Xiang (Eds.) (2009): Proceedings of the 3rd International Conference on Destination Branding and Marketing, 2-4 December 2009 (pp. 275-284). Macao S.A.R., China (Institute for Tourism Studies)
  • Meinken, Imke & Winkler Karen (2009): Organisation und Buchung von Urlaubsreisen. Kiel (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen)
  • Winkler, Karen (2009): Informationsquellen, Online-Information und -Buchung für Urlaubsreisen. Kiel (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen)
  • Winkler, Karen (2009): Reiseentscheidung – Vorgehensweise und Aspekte bei der Reisezielwahl. Kiel (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen)
  • Winkler, Karen & Lohmann, Martin (2009): Tourism demand and trends in the Baltic Sea Region. In: Ellefors, Arne & Hofrén, Erik (Eds.): Crossing Perspectives Baltic Sea Region. Norrköping (SE), Cultural Tourism Institute.
  • Grimm, B.; Lohmann, M.; Heinsohn, K.; Richter, C.; Metzler, D. (2009) (Hrsg.: BMWi): Auswirkungen des demographischen Wandels auf den Tourismus und Schlussfolgerungen für die Tourismuspolitik. Eine Studie im Auftrag des Bundesministeriums für Wirtschaft und Technologie, Berlin Zur Studie
  • Lohmann, M. (2009). Coastal Tourism in Germany – Changing Demand Patterns and New Challenges. In: Dowling, R. & Pforr, Ch. (Eds.): Coastal Tourism Development – Planning and Management Issues (pp. 321-342). Elmsford, N.Y., Cognizant
  • Grimm, Bente (2009): Urlaub auf dem Bauernhof und Urlaub auf dem Lande. Studie für das Bundesministerium für Ernährung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz. Bonn (BMELV)
  • Lohmann, Martin & Aderhold, Peter (2009): Urlaubsreisetrends 2020 – Die RA Trendstudie. Kiel (For­schungsge­meinschaft Urlaub und Reisen)
  • Lohmann, Martin (2009): Die Urlaubslust ist kaum gebremst. Campingimpulse– Managermagazin für innovative Camping-Unternehmer. Heft 1/2009, S. 8-9
  • Lohmann, Martin & Schmücker, Dirk (2009): Internet research differs from research on internet users: some methodological insights into online travel research. TOURISM REVIEW; Vol. 64, N° 1 2009, pp. 32-47, (Emerald Group Publishing Limited, ISSN 1660-5373)
  • Sterr, Horst; von Rohr, Götz; Schmücker, Dirk & Corves, Christoph (2009): The ToLearn Project. In: Sterr, Horst; Corves, Christoph & von Rohr, Götz (Eds.): The ToLearn Experience: Learning how to Foster Sustainable Tourism in the North Sea Region. Kieler Geographische Schriften, Band 119. Kiel (Geographisches Institut der Universität Kiel); pp. 1-13
  • Sonntag, Ulf & Beer, Henrike (2009): Tourism Development in the North Sea Region. In: Sterr, Horst; Corves, Christoph & von Rohr, Götz (Eds.): The ToLearn Experience: Learning how to Foster Sustainable Tourism in the North Sea Region. Kieler Geographische Schriften, Band 119. Kiel (Geographisches Institut der Universität Kiel); pp. 15-26
  • Grimm, Bente; Dähn-Wollenberg, Katja; Lohmann, Martin & Winkler, Karen (2009): Urlaubsreisen von Kindern und Jugendlichen. In: Gleu, Ritva k. & Kosmale, Jens D.  (Hrsg.): Deutsche Kinder- und Jugendreisen 2008. Berlin (Bundesforum Kinder- und Jugendreisen e.V.).